onsdag 9 maj 2012

Öppet brev till lokaltidningens familjeredaktion

Vallbybloggaren mottag häromdagen ett prev från er!
Ni hade, angav ni, noterat att Vallbybloggaren snart har en högtidsdag! Ni menade att detta var en lokal nyhet, som uppskattande många ville läsa om.
På bifogat intervjuförmulär ombads Vallbybloggaren uppge sitt efternamn.
Men Hallå!!!
Det vet ni ju redan eftersom ni sänt ett brev adresserat till mig! Jag kan dock informera er om att det är samma efternamn som mina föräldrar hade!
Likaså uppmanas Vallbybloggaren att ange födelsedagens datum!
Men Hallå!!!
Det vet ni ju redan! Ni hade ju efterforskat detta i någon databas och dessutom angett det i brevet!
Jag kan dock informera er om att det är någon gång i juni!
Ni uppger också att ni är intresserad av information om mina eventuella förenings- och eller poltiska engagemang!
Men Hallå!
Har ni inte ett tidningsarkiv! Där torde ni kunna hämta all nödvändig information om mina eventuell aktiviter inom föreningslivet och eller politiskt arbete!
Övrigt som kan vara av intresse ombads Vallbybloggaren också ange!
Men Hallå!
Kära Familjeredaktion idag finns det google - ett sökverktyg på internet!
Där finns det säkert angivet om annat som kan vara av intresse om Vallbybloggaren. Om inte, så finns det inget intressant!

Då ni vet att jag snart ska uppnå den ålder, då de flesta drar sig tillbaka från aktivt yrkesliv för att njuta sitt otium, så behöver ni väl inte uppmana till arbete, som ni själv kan göra! Ni har ju dessutom betalt för att göra det!

Men Hallå!!!
Först i slutet av brevet anger ni att uteblivit svar betraktas som inget intresse finns för att vara en lokal nyhet, som många kan tänkas vara intresserad av att läsa!

Med vänlig hälsning
från Vallbybloggaren, som snart med fullgott samvete ska njuta sitt otium!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar