lördag 3 september 2011

Dörrnasare och dito telefon

Det är säkert många, som i likhet med Vallbybloggaren ondgjort och ondgör sig av dessa inkräktare på en skön hemmavaro.
Nasarna är tillbaka!
Tidigt i min ungdom var det skärslipare eller vad de kallades. Med cykel , som i en handvändning gjordes om till slipmaskin, for de runt och bad om att få hjälpa husmödrarna slipa sina vapen! Eller så var det någon representant för några som suttit och tillverkat vispar eller korgar av grenar.
Så är det inte idag inte en skärslipare eller vispförsäljare så långt ögat kan se!
Istället är det ungdomar med syora ID-kort hängande i band om halsen, som med osedvanlig svada vill erbjuda, kabelteveabbonemang, ny elleverantör eller telfonabbonemang. Medelst telefon erbjuds såväl tidningsabbonemang och lotter.
Inte en representant för Jehovas Vittne på denna sidan horisonten!
- Hejsan jag heter Pelle och ringer för Postkodslotteriet! Bor du fortfarande på postnummerområdet?
- Ja!
- Har du sett Postkodslotteriets program på teve?
- Nej!
- Du kan nu få dina lotter till ett superbra pris!
- Om det är mina lotter varför ska jag då betala?
- Vi har jättemånga människor som köper våra lotter och just nu har vi en kampanj!
- Om det är så många som köper era lotter varför behöver ni då en kampanj?
- 929 000 perosner har våra lotter! När du får dina lotter, så får du också ett superlyxigt bäddset!
- Vad var det du sålde? Bäddset eller lotter?
- Är du intesserad av att få dina lotter, så du kan vara med i kommande dragningar?
- Får jag dom? Tyckte du sa att de kostade?
  Hursom helst när går ditt favoritprohram på teve? Om du ger mig ditt nummer kan jag ringa upp dig då!
Här avbröts telefonkommunikationen  och vallbybloggaren blev utan såväl lotter som bäddset!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar