onsdag 15 juni 2011

Pengar växer visst det på träd!




Eftermiddagens sol värmde fortfarande den tidiga tisdagkvällen. Vallbybloggaren och den ludne sambon påtade bland månadsmultronen. Maskrosplantor grävdes grundligt upp medelst ett  improviserat maskrosjärn.
 
Vallbybloggaren kände sig lite , som han svek vissångaren Carl-Anton.
"Jag lät alla mina maskrosor växa,
fast jag vet att de kallas ogräs
och bör rotas ut..."
I huvudet hördes visans uppmanande ord, men vallbybloggaren var ståndaktig och utrotade maskrosor både till höger och vänster.
Plötsligt stelnar den ludne till och betraktar uppmärksamt det som som för oss vanliga är osynligt!
Trädgårdsgrinden öppnas med ett lätt skrapljud. Iförd sommarklänning och mörklila hårband kommer  en liten sommarprinsessan.

"Vet du att löv är pengar och jag vill ge dig fem stycken"
Vallbybloggaren tänkte på den rikedom av lövpengar han nyss lagt i kompostlådan. Men ruelsen över en bortkastad förmögenhet försvann, när han från den lilla handen mottog fem stycken lönnlöv.

"Jag har med mig mitt låtsashus och vi måste gå in i det för annars blir vi blöta, för det regnar ute" Den lilla såg med en uppmanande nästan uppfodrande blick på den ålderstigne maskrosutrotaren. 
Vallbybloggaren fann det för gott att lämna ogräsbekämpningen och inträda i sommarprinsessans låtsasvärld.
 
Det är varmt och torrt i sommarprinsessans låtsasvärld!
Gemenskapen i regnskyddande låtsashus ger torra fötter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar